Bureau Tjeerd Talsma

       

      

Coaching                                                                               

Individueel

Voor wie?

In schoolorganisaties wordt steeds vaker gewerkt aan een professionele cultuur. De eisen die aan het onderwijs worden gesteld worden hoger en Passend Onderwijs vraagt van zowel de leidinggevenden als van de leerkrachten een voortdurende aanpassing in de ontwikkeling. In coaching staat de persoonlijke ontwikkeling dus centraal. Bewustwording is het voornaamste doel, vanwaaruit stappen worden gezet naar effectief gedrag. De coachingsvraag staat centraal, de aanpak wordt afgestemd op de vraag in relatie tot de context.

Voorbeelden

Directies/leidingevenden: Inzicht in eigen sturingskracht, werken aan een eigen stijl van leidinggeven.

Leerkrachten:

  • Beginnend: Uitbreiden van kennis en vaardigheden in de praktijk. een combinatie van lesobservaties, gesprekken en coaching-on-the-job.
  • Ervaren: Reflecteren op eigen handelen in een veranderende omgeving.
  • Zij-instromer: In beeld krijgen welke competenties al aanwezig zijn en welke nog meer ontwikkeling nodig hebben.

Loopbaanvragen: Je wilt wel veranderen maar weet niet hoe. Wat is belangrijk?

Preventief: Er zijn lichamelijke signalen of persoonlijke vragen die aanleiding zijn om ondersteuning aan te vragen.

 

Begeleide Intervisie 

Leren van en met elkaar rondom een thema. Bijvoorbeeld: hoe gaan we om met verschillen? 

Hoe geven we vorm aan onze kernwaarden.

 

Coaching on the job

Directe feedback op de werkvloer. een effectieve vorm van coaching in de praktijk.

         

Bureau Tjeerd Talsma is aangesloten bij : http://www.gcoach.nl

 

 

 

 

    Coaching     

   Persoonlijke ontwikkeling

  

  

 

 

Voice Dialogue

een goed gesprek met "jezelf"

 

 

 

   

   

Bruce is geadopteerd door Bureau Tjeerd Talsma

de illustraties op deze site zijn gemaakt door Heleen den Bezemer